Thursday, June 10, 2010

GPMS Selangor menyokong saranan Pemuda PAS agar lesen perjudian di negeri PR tidak perbaharui lesen premis perjudian.

GPMS Selangor menyokong penuh saranan, gesaan dan cadangan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasarudin Hasan Tantawi agar Kerajaan Pakatan Rakyat supaya tidak memperbaharui lesen premis perjudian yang beroperasi di negeri-negeri yang dikuasai mereka memandangkan aktiviti perjudian secara tidak langsung meningkatkan indeks jenayah dalam negara.

Ketika menyampaikan ucaptama pada Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Pusat ke-51 di Pusat Dagangan Kelantan, beliau merasakan gesaan tersebut sebagai satu pengajaran dan didikan berkesan, maka Dewan Pemuda PAS menyeru agar negeri-negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat tidak memberi kerjasama kepada Kerajaan Pusat dalam menyuburkan amalan mungkar dan keji ini.

Beliau berkata, tidak ada mana-mana agama yang menerima amalan perjudian yang dianggap tidak bermoral. Beliau juga sudah periksa dengan wakil-wakil daripada agama lain dan mereka juga bersetuju bahawa agama mereka turut menolok amalan berjudi.

GPMS Selangor yakin dan percaya, pengundi PRU12 telah pun memberikan mandat kepada Pakatan Rakyat adalah untuk kita melakukan perubahan, menjaga serta memelihara tanah air dari terjebak dalam kemungkaran yang boleh membinasakan tamadun.

Ketika ini, Kelantan, Pahang, Kedah dan Selangor merupakan negeri dibawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat. Sehubungan dengan itu, aku nak tengok cadangan dan gesaan ini menjadi realisasi yang akan dilaksanakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat khususnya di Selangor.

Kita harap nawaitu Pemuda PAS benar-benar jujur, ikhlas untuk membanteras judi. Sepatutnya bukan baru sekarang mereka perlu bertindak demikian, sepatutnya mereka sudah lama mendesak negeri-negeri yang dipimpin Pakatan supaya hapuskan judi. Semenjak berjaya memerintah beberapa buah negeri sejak 8 Mac 2008, negeri-negeri yang dikuasai kerajaan Pakatan Rakyat tidak pula ditentang seperti Selangor khususnya, sebaliknya kian bertambah bukan sahaja premis judi, malah rumah-rumah hiburan serta rumah-rumah urut.

No comments:

Post a Comment