Thursday, May 6, 2010

Jangan politikkan isu Aminulrasyid (Sinar Harian)


Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Selangor semalam, mengingatkan masyarakat terutama parti politik agar tidak :mensensasikan dan mengambil kesempatan demi kepentingan peribadi masing–masing ke atas kematian Allahyarham Aminulrasyid Amzah, semalam.

Lawatan ke rumah Allahyarham itu diketuai Timbalan Presidennya, Rosdi Amir bersama barisan Ahli jawatankuasa GPMS Negeri Selangor yang lain.

Rosdi turut memaklumkan bahawa mereka bersedia menawarkan khidmat peguam pemerhati kepada keluarga remaja tersebut.

“Tawaran itu dibuat untuk menyalurkan maklumat sebenar sekiranya terdapat prosiding mahkamah bagi memastikan kes berkenaan tidak dimanipulasikan atau disensasikan pihak tidak bertanggungjawab,” katanya

“Tujuan GPMS Selangor datang ke mari kerana kami ingin tahu sendiri lebih lanjut mengenai kedudukan sebenar kerana semua tahu bahawa pelbagai pihak membuat spekulasi tanpa usul periksa dan ini satu ketidakadilan kepada keluarga mangsa,” katanya pada sidang media selepas melawat ibu mangsa di sini, semalam.

“Hasil pertemuan dengan ibu mangsa kami mendapati ada sesuatu yang perlu diperjelaskan kepada masyarakat supaya tidak timbul cerita–cerita yang tidak tepat kerana kami beranggapan isu ini membabitkan maruah Allahyarham dan keluarga mangsa sendiri,” katanya.

Rosdi juga meminta masyarakat supaya menghentikan cerita tanpa gambaran sebenar, terutama melalui laman blog supaya kita tidak meletakkan satu tanggapan dan persepsi negatif terhadap keluarga mangsa.

No comments:

Post a Comment