Friday, August 6, 2010

Selepas Pulun Korek Pasir, Roboh Gerai Rakyat, Kini Kutip Derma TIRAM

KUALA LUMPUR, 6 Ogos – Belum pun memerintah negara, pakatan pembangkang sudah ‘pulun’ sebanyak mungkin hasil projek kuari pasir, cukai rumah urut dan menindas rakyat dengan meroboh gerai rakyat serta mula merancang memansuh pelbagai hak Bumiputera dan Melayu.

Terbaru penyokong pakatan pembangkang dan rakyat yang dikelirukan mahu pula dibebankan oleh pemimpin-pemimpin mereka untuk mengumpul derma melancarkan Tabung Impian Rakyat (TIRAM) bernilai RM20 juta sebagai usaha mencapai cita-cita memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) kelak.

Mohamad Rashidi Mohamad Ismail, Setiausaha Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Negeri Selangor (GPMS Selangor) berkata, dengan cara ‘kononnya memohon’ ihsan rakyat biasa yang tidak berduit ini, sama-sama mengeluarkan ‘duit poket’ mereka, untuk menanggung dan menampung kewangan parti Pas, PKR dan Dap dalam PRU-13 kelak.

“Mengapa perlu menubuhkan TIRAM semata-mata untuk mendapatkan kuasa sebaliknya mereka (pekatan pembangkang) khususnya Husam Musa untuk menubuhkan tabung bagi membantu masalah rakyat, khususnya membantu pelajar-pelajar yang bermasalah dari segi kewangan dalam melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.

Dengan slogan ‘kuasa rakyat’ – rupa-rupanya rakyat juga yang akhirnya terpaksa menanggung segala perbelanjaan pilihan raya untuk Pas, PKR dan Dap dan tanpa kita sedar, duit rakyat pula ingin digunakan oleh Husam dan kawan-kawannya untuk menggulingkan kerajaan,” ujarnya ketika dihubungi UMNO-online bagi mengulas cadangan pelancaran tabung Tiram bagi persediaan pembangkang dalam menghadapi PRU-13 nanti.

Sehubungan dengan itu, GPMS Selangor berharap agar mana-mana pihak yang ingin bertanding dalam PRU13 nanti agar tidak mempergunakan kewangan rakyat demi memenuhi impian mereka untuk bertanding nanti.

Dalam masa yang sama, jangan pergunakan rakyat untuk menampung kewangan parti Pas, Dap dan PKR yang semakin meruncing – dengan jalan paling mudah, wujudkan “Tabung Impian Rakyat” kononnya untuk membela nasib rakyat bawahan

No comments:

Post a Comment